Kína tíz évvel gyorsabb saját magánál
Peking 2035-re jósolta, hogy piacán az elektromos járművek teszik ki az autóeladások 50 százalékát. Ezt a célt azonban már az idén eléri.
Peking 2035-re jósolta, hogy piacán az elektromos járművek teszik ki az autóeladások 50 százalékát. Ezt a célt azonban már az idén eléri.
A kínai e-autókra kivetendő büntetővámok fenyegetése nem maradt reakció nélkül. Kína válasza elsősorban mezőgazdasági termékeket, például a sertéshúst, tejet és francia szeszes italokat érintheti. A Makronóm Intézet friss járműipari elemzése kapcsán beszélgettünk Santo Martinnal, a Makronóm Intézet vezető elemzőjével.
Kaliforniában szeptember végén az elektromos ellátórendszert érintő két törvényt is jóváhagytak. Elsőként azt, amely az intelligens hálózatokat szabályozza, majd azt, amelyik a jövőben az elektromos járműveknek kétirányú töltést írhat elő. Mivel e jogszabályokhoz nincs szigorú határidő kötve, azok megvalósulása eltarthat egy ideig.
Tavaly meghaladta az 1600-at; idén pedig az első hat hónapban 1813 kínai autó talált gazdára.
Tóth Máté energiajogászt kérdeztük a legújabb iparági adatokról, amik Magyarországnak is jó hírt jelenthetnek.
Kína jelezte: nem nyugszik bele az elektromos autókra kiszabott vámokba.
Az Európai Bizottság által bevezetett extravámok életbelépése előtt a kínai gyártók és az európai forgalmazók apait-anyait beleadtak a spájzolásba. Az eredmény: 11 százalékos kínai piaci részesedés az uniós területen.
Egyre népszerűbbek Európában a kínai SERES és a DFSK autók elektromos modelljei.
A német kormány a hétvégén azonnali hatállyal megszüntette az elektromos autók vásárlási támogatását. Berlin váratlan döntéséről és annak következményeiről Tóth Máté energiajogászt kérdeztük.